تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مهر 1402 - 19:09
242 بازدید
کد خبر : 208405

چگونه هوش مصنوعی بر جستجوی ارگانیک تأثیر می گذارد؟

چگونه هوش مصنوعی بر جستجوی ارگانیک تأثیر می گذارد؟

  به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ و به نقل از cmswire همانطور که باستر پویندکستر یک بار در دهه ۸۰ می گفت: هوش مصنوعی داغ است … داغ … داغ است! به نظر می رسد نمی توانید یک تیتر بخوانید یا به پخش اینترنتی گوش دهید که هوش مصنوعی را به نحوی با

 

به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ و به نقل از cmswire همانطور که باستر پویندکستر یک بار در دهه ۸۰ می گفت: هوش مصنوعی داغ است … داغ … داغ است! به نظر می رسد نمی توانید یک تیتر بخوانید یا به پخش اینترنتی گوش دهید که هوش مصنوعی را به نحوی با روایت مرتبط نمی کند. هوش مصنوعی جهان را تسخیر می کند. هوش مصنوعی بشریت را به هلاکت می‌رساند. هوش مصنوعی شغل همه را می گیرد. هوش مصنوعی می تواند کد کند. و موارد بیشتر از این قبیل

بله، نگرانی واقعی در مورد هوش مصنوعی و عدم وجود مقررات پیرامون آن در حال حاضر وجود دارد. و به درستی اینطور است، هوش مصنوعی به چند حفاظ در اطراف خود نیاز دارد و به زودی برای اطمینان از استفاده از آن در ظرفیتی مولد و بی طرفانه برای تأثیر مثبت بر زندگی مردم استفاده می‌شود.

 

اما در کوتاه مدت، هوش مصنوعی در حال حاضر تأثیر واقعی بر تجارت و مصرف‌کنندگان گذاشته است و یکی از حوزه‌هایی که موج می‌زند، سئو و جستجوی ارگانیک است. هوش مصنوعی همچنان از ارزش واقعی برای بهره مندی از سئو برخوردار است، زیرا درک بهتری از زبان طبیعی و پاسخ های دقیق تری به سوالات کاربران ارائه می دهد.

 

در حالی که گوگل از سال ۲۰۱۶ از هوش مصنوعی و ML در برخی ظرفیت‌ها برای تقویت عملکرد جستجو استفاده می‌کند، با راه‌اندازی ChatGPT جهان دوباره با صحبت در مورد هوش مصنوعی و هوش مصنوعی مولد و نحوه تأثیر آن‌ها بر تجارت و زندگی به طور کلی شعله‌ور شد.

 

در ادامه به برخی از روش‌هایی اشاره می‌کنیم که هوش مصنوعی می‌تواند بر استراتژی و تاکتیک‌های جستجو و سئو شما تأثیر مفیدی بگذارد.

 

ایجاد محتوا: ایجاد تعادل بین کیفیت و اخلاق

در فوریه ۲۰۲۳ گوگل وبلاگی به نام “راهنمای جستجوی گوگل در مورد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی” برای ایجاد قوانین و بهترین شیوه ها در مورد هوش مصنوعی مولد و محتوایی که ایجاد می کند، ارسال کرد. گوگل گفته است استفاده از ایجاد محتوای با کمک هوش مصنوعی تا زمانی که از هوش مصنوعی برای فعالیت‌های غیرقانونی، سوء استفاده، اطلاعات نادرست، هرزنامه‌ها، و می‌دانید، رابطه جنسی استفاده نشود، اشکالی ندارد. خنده دار است که چگونه رابطه جنسی با چیزهای غیرقانونی همراه می شود.

گوگل یک سیستم رتبه بندی برای محتوایی دارد که قرار است به محتوای با کیفیت بالاتر پاداش دهد. هر کسی که امروز مطالبی را در وب می خواند ممکن است صحت این ادعا را زیر سوال ببرد. در طول سال‌ها، بازاریاب‌های هوشمند یاد گرفته‌اند که چگونه نتایج جستجوی Google را بازی کنند، مثل اینکه بارها و بارها می‌توانستند.

 

نگرانی بزرگ بازاریاب هایی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند این است که از آن برای تولید محتوای بهتر استفاده نمی کنند، بلکه برای ایجاد هزاران ماده هوش مصنوعی با کیفیت پایین برای بازی موتورها استفاده می کنند. اگر تاریخ راهنما باشد، باید منتظر دومی باشیم.

 

اما گوگل می گوید که این یک نه است. طبق وبلاگ آن، «وقتی نوبت به محتوای تولید شده خودکار می‌رسد، راهنمایی‌های ما برای سال‌ها ثابت بوده است. استفاده از اتوماسیون – از جمله هوش مصنوعی – برای تولید محتوا با هدف اصلی دستکاری رتبه در نتایج جستجو، نقض خط‌مشی‌های هرزنامه ما است.

 

و برای بازاریابانی که فکر می‌کنند ChatGPT آماده تولید برای ایجاد محتوایی ساده و مناسب برای سئو است، واقعیت این است که ChatGPT در این مرحله بیشتر یک نسخه نمایشی برنامه‌ریزی‌شده دستی است تا سیستمی که آماده اجرا برای ایجاد محتوای متفکرانه است. ChatGPT، برای اینکه بسیار هوشمند به نظر برسد، باید به صورت دستی توسط انسان ها با داده آموزش داده می شد، و فقط تا سال ۲۰۲۱ آموزش داده شده است. برای دریافت هر چیزی فراتر از ۲۰۲۱ به یک افزونه نیاز دارید، اما این داده ها ساخته نمی شوند. به مدل هیچ چیزی در آن تاریخ در نتایج ChatGPT گنجانده نشده است.

 

شما نمی توانید فقط با استفاده از محتوای قبل از سال ۲۰۲۱ مطالب فکری و جذاب برای مصرف کنندگان ایجاد کنید. خیلی قدیمی است.

 

شخصی سازی و ارتباط: چگونه هوش مصنوعی نتایج جستجو را برای کاربران تنظیم می کند

از سال ۲۰۱۶ گوگل از الگوریتم های هوش مصنوعی برای بهبود نتایج جستجو استفاده می کند. الگوریتم‌های هوش مصنوعی به برنامه‌های جستجو اجازه می‌دهند تا اهداف و رفتارهای کاربر را کامل‌تر درک کنند و داده‌های تاریخچه جستجو، مکان و سایر رفتارهای کاربر را تجزیه و تحلیل کنند.

 

جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل چنین داده‌هایی به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا نتایج جستجو را بهتر شخصی‌سازی کنند تا مخاطبان بخش مشتری تعریف‌شده‌تری را هدف قرار دهند. شرکت‌ها همچنین از چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای کمک به مشتریان در جستجوی اطلاعات استفاده می‌کنند و سپس از آن داده‌ها و نتایج برای اطلاع‌رسانی استراتژی سئوی خود استفاده می‌کنند.

 

جلوتر ماندن با هوش مصنوعی: تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده برای استراتژی‌های سئو اثبات‌شده آینده

با استفاده از راه‌حل‌های تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده تقویت‌شده با هوش مصنوعی، چه به‌صورت مستقل یا یکپارچه در دیگر برنامه‌های مارتک، سازمان‌ها می‌توانند روندها و نتایج آینده را بهتر پیش‌بینی کنند. این تجزیه و تحلیل‌های پیش‌بینی‌کننده می‌توانند تلاش‌های ایجاد محتوا و بهینه‌سازی سئو و محتوا را برای مصرف کاربر بهینه کنند.

 

تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا با شناسایی فرصت‌های نوظهور برای تمرکز بر روندها، جلوتر باشند. آن‌ها همچنین به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند ببینند که کجا باید پیشرفت کنند و چگونه می‌توانند عملیات خود را بهینه کنند.

 

چگونه اتوماسیون هوش مصنوعی رویه های سئو را ساده می کند

هوش مصنوعی می‌تواند به خودکارسازی بخش‌هایی از استراتژی سئوی شما کمک کند و به شما امکان می‌دهد روی چیزهایی که برای کسب‌وکار مهم هستند تمرکز کنید. از این گذشته، انجام کارهایی مانند تحقیق در مورد کلمات کلیدی و تحقیقات بازار کمی زمان می برد و ابزارهای هوش مصنوعی وجود دارد که به انجام کارهای سنگین سئو کمک می کند. هوش مصنوعی می‌تواند عملکرد وب و رفتارهای کاربر را تجزیه و تحلیل کند و کلمات کلیدی را پیشنهاد کند و به شما امکان می‌دهد استراتژی سریع‌تر و با اطمینان بیشتری ایجاد کنید. هوش مصنوعی همچنین می تواند با ارائه پیشنهادهایی برای کلمات کلیدی برای رتبه بهتر از رقبای اصلی شما، به متمایز کردن خود از رقبا کمک کند.

 

محافظت از سازندگان محتوا: پرداختن به اسناد در یک چشم انداز جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی

یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌ها در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی بر رتبه‌بندی جستجو و ترافیک ارجاع تأثیر می‌گذارد این است که چگونه به محتوای منبع بازگردانده می‌شود. اکنون که بینگ هوش مصنوعی را در خود جای داده است و گوگل بارد، رقیبش برای ChatGPT را راه اندازی کرده است، نحوه مدیریت انتساب در این پلتفرم ها نیاز به تعریف و شفاف سازی دارد. تاکنون هیچ کس پاسخی به این سوال ارائه نکرده است، و من را تا حدودی نگران می کند که سازندگان محتوای اصلی به دلیل عدم ذکر منبع از طریق جستجوی مولد مبتنی بر هوش مصنوعی از حق رای محروم شوند.

 

مسئله بزرگتر، کیفیت خود محتوای هوش مصنوعی و میزان دقیق و معتبر بودن آن است. چه کسی می داند چه منابعی قبل از راه اندازی به الگوریتم های هوش مصنوعی وارد شده است؟ چگونه می توان مطالب منبع را نه تنها به دلیل انتساب، بلکه به دلیل کیفیت منبع تأیید کرد؟ چه کسی این تصمیم را می گیرد که در مورد چه چیزی تمرین کند؟

 

اخیراً، یک وکیل از ChatGPT برای کمک به پرونده های پرونده سهل انگاری استفاده کرد. خوب، وقتی ChatGPT داده های مناسبی به آن وارد نمی شود، مشخص می شود، فقط آن را جبران می کند. قاضی کوین کاستل از ناحیه جنوبی نیویورک گفت که حداقل شش پرونده ارائه شده توسط وکیل “به نظر می رسد تصمیمات قضایی جعلی با نقل قول های جعلی و نقل قول های داخلی جعلی باشد.”

 

این وکیل عذرخواهی کرد و گفت: «از اینکه از هوش مصنوعی مولد برای تکمیل تحقیقات حقوقی انجام شده در اینجا استفاده کرده است بسیار متأسف است و هرگز در آینده بدون تأیید صحت کامل آن این کار را انجام نخواهد داد».

 

و چگونه همه ما این کار را انجام خواهیم داد؟ چگونه مردم متوجه خواهند شد که آیا یک برنامه هوش مصنوعی مولد فقط برای انجام ماموریت خود محتوا تولید می کند؟ هنوز کسی نمی داند و نمی تواند بگوید.

 

ترافیک ارگانیک در عصر هوش مصنوعی: چه اتفاقی برای ناشران و تبلیغ‌کنندگان می‌افتد؟

من همچنین به عنوان یک ناشر رسانه نگران هستم که وقتی Google به سؤالات در همان صفحه پاسخ می دهد چه اتفاقی می افتد. فقدان بالقوه ترافیک جستجوی ارگانیک که ناشران و تبلیغ‌کنندگان به آن تکیه می‌کنند، با افزایش ادغام هوش مصنوعی در جستجو، شاهد نوساناتی است. برای بسیاری از ناشران، جستجوی ارگانیک می تواند ۴۰ تا ۷۵ درصد از ترافیک کلی آنها باشد. بینگ پیوندهایی را به منابع ارائه می دهد، اما آیا افراد در صورت دریافت پاسخی که به دنبال آن بودند، احتمالاً روی آنها کلیک می کنند؟

 

آینده هوش مصنوعی در جستجوی ارگانیک: پذیرش شفافیت و شیوه های اخلاقی

واقعیت این است که هوش مصنوعی همچنان بر صنعت جستجوی ارگانیک و سئو تاثیر می گذارد، نه تنها به اپلیکیشن های جستجو کمک می کند تا مشتریان را به عنوان افرادی کاملاً کامل درک کنند، بلکه نتایج هدفمندتری را برای مخاطبان تعریف شده تری ارائه می دهند.

هوش مصنوعی می‌تواند به تولید محتوا کمک کند تا به سئو کمک کند، یعنی همان چیزی که گوگل دوست دارد آن را ببیند، یا می‌تواند هزاران محتوای جستجوی پایین‌رده را برای بازی کردن موتورها تولید کند. گوگل باید مطمئن شود که این اتفاق نمی افتد و هوش مصنوعی به شکلی مثبت استفاده می شود، نه دستکاری.

 

در نهایت، باید شفافیت در مورد اسناد و منبع AI وجود داشته باشد. تولیدکنندگان محتوای اصلی نباید از حق امتیاز محروم شوند و هویت آنها از زنجیره تولید محتوا حذف شود. و منابعی که هوش مصنوعی از آنها استخراج می‌کند باید احراز هویت شوند، در غیر این صورت می‌تواند از منابع کمتر معتبر برای تغییر عقیده و نه اطلاع‌رسانی استفاده کند. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.