تاریخ انتشار : یکشنبه 26 فروردین 1403 - 12:49
221 بازدید
کد خبر : 208439

راهنمای خرید و انتخاب لباس کار

راهنمای خرید و انتخاب لباس کار

  لباس کار برای انجام کارهای فیزیکی استفاده می شود که با توجه به نوع شغل و محیط کار تولید می شود. با توجه به شرایط کاری هر لباس کار با استفاده از پارچه های مخصوص و با ویژگی های خاصی مثل مقاومت در برابر رطوبت یا الکتریسیته تولید خواهد شد و ماندگاری های متفاوتی

 

لباس کار برای انجام کارهای فیزیکی استفاده می شود که با توجه به نوع شغل و محیط کار تولید می شود. با توجه به شرایط کاری هر لباس کار با استفاده از پارچه های مخصوص و با ویژگی های خاصی مثل مقاومت در برابر رطوبت یا الکتریسیته تولید خواهد شد و ماندگاری های متفاوتی خواهند داشت. استفاده از لباس کار در محیط های کاری به خصوص در کارخانه ها و مشاغل فنی، اهمیت زیادی دارد که مهمترین دلیل این نیاز تامین ایمنی فردیست که آن را به تن دارد. علاوه بر این، استفاده از لباس کار پوششی یکدست توسط کارکنان یک مجموعه نشان دهنده نظم و یکپارچگی شده و همچنین در بسیاری از مشاغل سمت شغلی فرد را مشخص می کند.

 

اهمیت استفاده از لباس کار

اهمیت استفاده از لباس کار نشات گرفته از این موضوع است که ما برای هر محیط و هر کاری لباس متناسب با آن را میپوشیم، در نتیجه برای کار کردن نیز باید لباس های مرتبط را به تن کنیم. لباس کاری که برای انجام شغلمان به تن می کنیم باید با نوع کاری که انجام می دهیم تناسب داشته باشد، تنها در اینصورت است که می توان به راحتی و به درستی کار را انجام داد و در عین حال از مزایای لباس کار نیز بهره برد. یکی دیگر از مهمترین دلایل استفاده از لباس کار، افزایش ایمنی افراد در محیط کار و مقابله با خطراتو حوادث احتمالی موجود می باشد. به طور کلی هر لباس کار مخصوص برای هر شغلی طوری طراحی می شود که ریسک های موجود را در نظر بگیرد و امنیت جانی فرد را افزایش دهد؛ این ویژگی به خصوص در مورد مشاغل پرریسک مانند برقکاری اهمیت بیشتری دارد.

دلیل دیگر اهمیت استفاده از لباس کار حفظ همبستگی تمام کارکنان و معرفی شرکت با استفاده از این لباس هاست، حس تعلقی که پوشیدن لباس فرم به افراد می دهد می تواند به افزایش انرژی و راندمان کاری آنها نیز کمک کند. با استفاده از لباس کار می توان از کثیف شدن و فرسودگی لباس های شخصی جلوگیری کرد و همچنین دغدغه شما برای انتخاب لباس مناسب یا صرف هزینه برای لباس های مناسب محیط کار برطرف میکند.

 

 

راهنمای خرید و انتخاب لباس کار

در زمان خرید لباس کار این نکته حائز اهمیت است که لباسی مناسب با حرفه و محیط شغلی خود انتخاب کنید تا علاوه بر استفاده از مزایای آن، دوام بالایی داشته باشد. مهمترین نکات برای انتخاب و خرید لباس کار عبارتند از:

۱.توجه به سایز در زمان انتخاب لباس کار

سایز لباس کار ارتباط مستقیمی با راحتی فرد داشته و به همین دلیل اولین نکته مهم در زمان خرید راحتی و تناسب لباس می باشد. اینکه سایز لباس کار چطور باید انتخاب شود، به تعریف راحتی از نظر او بستگی دارد، ممکن است دو نفز با سایز یکسان در لباس کارهای متفاوتی احساس راحتی کنند. البته سایز لباس کار باید با توجه به شغل و محیط کاری انتخاب شود، زیرا در برخی مشاغل خرید لباس کار جذب یا گشاد ممکن است در انجام کارهایتان محدودیت ایجاد کند.

۲.اهمیت جنس پارچه لباس کار در زمان خرید

در زمان خرید لباس کار توجه به جنس پارچه، بسیار اهمیت دارد و هم بر راحتی و هم طول عمر لباس تاثیر به سزایی دارد، این موضوع نیز باید با توجه نوع کار و همچنین محیط انتخاب شود؛ به عنوان مثال اگر فرد در فضای باز کار کند باید جنس پارچه با توجه به فصل انتخاب شود. پارچه لباس کار باید به صورتی باشد که با شستشو و استفاده مداوم فرسوده نشود و ماندگاری بالایی داشته باشد، برای افزایش دوام و ماندگاری لباس کار باید نگهداری و شستشوی آن بر اساس دستورالعمل های گفته شده روی لیبل لباس انجام شود.

۳.توجه به کیفیت دوخت در خرید لباس کار

به دلیل شرایطی که از لباس کار استفاده می شود و نیاز به تامین ایمنی افراد، باید دوخت این نوع لباس ها نیز کیفیت خوبی داشته باشد و استانداردهای لازم برای تولید لباس کار رعایت بشود. دوخت های لباس کار هم باید در برابر پارگی و آسیب مقاوم باشد و هم به صورتی باشد که باعث ناراحتی افراد نشده و از نظر ظاهری نیز اصطلاحا خوش دوخت باشد.

۴.تجهیزات و ویژگی های جانبی لباس کار

بر اساس نیازهای شغلی باید از لباس کار با ویژگی هایی مانند ضد آب، ضد آتش و … استفاده کنید و همچنین توجه به جزییات در مشاغل پرخطر نیز بسیار اهمیت دارد، مثلا مشاغلی که خطر برق گرفتگی را به همراه دارد نباید در هیچ بخش لباس کارشان اجسام فلزی و رسانا داشته باشند. از طرف دیگر برای خریذ لباس کار مناسب مشاغل فنی و صنعتی باید ویژگی هایی همچون وجود جیب کافی یا بندهای مناسب قرار دادن ابزار و تجهیزات نیز مد نظر قرار گیرد. توجه به رنگ و طرح یا حتی آرم هایی که روی لباس کار نیز وجود دارند در زمان انتخاب و خرید اهمیت دارند، به عنوان مثال اگر می خواهید لباس کار تبلیغاتی برای برند خود تهیه کنید باید دقت کنید که رنگ لباس و طرح آن با لوگو و نوع شغل شما سازگاری داشته باشد تا توجه بیشتری را جلب کند.

 

انتخاب تولید کننده معتبر، عامل مهم در خرید لباس کار

یکی دیگر از نکاتی که در زمان خرید لباس کار باید به آن توجه کنید، فروشگاه یا شرکتیست که قصد خرید از آن را دارید، بهتر است از مجموعه ای خرید کنید که خود تولید کننده باشد تا هزینه های واسطه را از خریدتان کم کنید. با خرید از یک تولید کننده معتبر لباس کار، نه تنها از تنوع مدل ها با قیمت مناسب بهره خواهید برد، بلکه کیفیت لباس کار و طول عمر بیشتر آن را تضمین خواهید کرد.

شرکت آسان پوش با تجربه طولانی در صنعت تولید لباس کار بزرگترین و یکی از بهترین شرکت های تولید کننده انواع لباس کار اداری، صنعتی و تبلیغاتی می باشد که با کیفیت و ماندگاری لباس های تولید شده اش، در سال های متوالی موفقیت و رضایت مشتریان را کسب کرده است. علاوه بر اینکه تمام کارکنان شرکت آسان پوش در زمینه تولید لباس کار کاملا حرفه ای و باتجربه هستند، بلکه تمامی تجهیزات و چرخ های موجود در این شرکت از بروزترین محصولات جهان بوده که بهترین کیفیت دوخت را ارائه می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع لباس کار و قیمت هر کدام از آنها، و همچنین دریافت مشاوره درمورد انتخاب جنس و مدل لباس کار می توانید با کارشناسان حرفه ای شرکت آسان پوش در ارتباط باشید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.