تاریخ انتشار : دوشنبه 5 دی 1401 - 15:44
109 بازدید
کد خبر : 205532

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق فجر در کرمانشاه برگزار می شود

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق فجر در کرمانشاه برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، علی صفدری در نشست خبری به مناسبت میزبانی جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر اظهار داشت: در سال جاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر در ۴ استان برگزار می شود که کرمانشاه هم به عنوان یکی از چهار مناطق میزبان این جشنواره به شمار می آید. وی گفت: فعالیت های فرهنگی پس

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق فجر در کرمانشاه برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، علی صفدری در نشست خبری به مناسبت میزبانی جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر اظهار داشت: در سال جاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر در ۴ استان برگزار می شود که کرمانشاه هم به عنوان یکی از چهار مناطق میزبان این جشنواره به شمار می آید.

وی گفت: فعالیت های فرهنگی پس از وقفه دوران کرونا به روال معمول خود باز میگردد که جشنواره فجر و تئاتر فجر هم در داخل این جشنواره هر ساله برگزار می شود و امسال پس از چند سال این جشنواره منطقه ای در کرمانشاه نیز برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بیان داشت: در این جشنواره ۹ استان میزبان کرمانشاه خواهند بود که این استان ها شامل، استان های آذربایجان شرقی، غربی، کردستان، همدان، ایلام، لرستان، مرکزی، قزوین و کرمانشاه می باشند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه این جشنواره ۷ دی ماه برگزار و به مدت ۴ روز طول خواهد کشید و ۱۰ دی ماه مراسم اختتامیه برگزار خواهد شد.

صفدری ادامه داد: با توجه به تنوع فومیتی در این جشنواره به گونه‌ای می‌توان گفت این جشنواره اقوام نیز محسوب می شود و فرصت مناسبی برای ارائه آثار قومیت های مختلف به حساب می آید.

وی افزود: در قالب این جشنواره ۱۷ اجرا توسط هنرمندان ۹ استان انجام خواهد شد که بخشی در تالار انتظار و بخشی نیز در مجموعه شهید آوینی برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تاکید داشت: تماشای آثار این جشنواره برای عموم مردم استان رایگان بوده و مکان ها و ساعت های اجرا و عناوین آنها مشخص شده که در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

وی گفت: در این جشنواره ۲۵۰ نفر از هنرمندان ۹ استان وارد کرمانشاه شده که در بخش هزینه اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی و همچنین شهرداری کرمانشاه و بخشی هم میراث فرهنگی، انجمن نمایش بودجه و کمک به این جشنواره را متقبل شدند که هزینه ها در مجموع حدودا ۲ میلیارد تومان خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.